Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Ada Fua, Ghana van Jet Boumeester - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Ada Fua, Ghana van Jet Boumeester - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg Jet

15 Februari 2016 | Ghana, Ada Fua

Pas een week geleden sinds mijn laatste verslag maar toch al weer genoeg om over te schrijven!! Zo zijn we afgelopen woensdag met z'n allen gaan zwemmen bij een luxe resort en heb ik donderdag voor het eerst stage gelopen in het ziekenhuis. Inmiddels 3 dagen stage erop zitten. Het is nog een beetje wennen, maar de collega's zijn leuk. Alles gaat wel 10x trager dan in Nederland! Donderdag was voor hun begrippen best een drukke dag, we hadden toch wel 15 patiënten ofzo van 8:30 - 14:30 haha! Vrijdag was extreem rustig.. 2 patiënten gezien in de praktijk van 8:30 - 13:00 en nog langs 2 patiënten geweest die opgenomen lagen. Op vrijdag is er markt in het dorp vlakbij het ziekenhuis dus iedereen gaat dan daar boodschappen doen in plaats van dat ze naar de fysio komen.

Maargoed we hadden dus al lekker vroeg weekend! En wat voor weekend! Vrijdagavond doorgebracht in onze stamkroeg Freedom café, waar Mattie de barman inmiddels weet dat we geen bekers bij onze bierflesjes hoeven en dat we allemaal fan zijn geworden van de muziek van Shatta Wale. De volgende dag allemaal lekker uitgeslapen tot we ons bed uit zweetten en begin van de middag een boottocht gaan doen over de Volta rivier! Genoten van de omgeving en het frisse briesje op de boot. Onderweg een pitstop gemaakt bij een rum-eiland. Een man op het eiland daar maakt zijn eigen rum, die we uiteraard mochten proeven nadat hij het hele proces van brouwen had uitgelegd. Ik moet zeggen, ik was blij dat ik maar een klein slokje nam! Jezus wat een sterk spul! Het schijnt voor vanalles goed te zijn en onder andere voor 'manpower'. We hadden geen idee wat ie daarmee bedoelde en lachten maar leuk mee, tot we in het gastenboek een tekening van een man tegen kwamen met een enorm derde been waar manpower bij geschreven stond. We begrepen toen ook meteen waarom de beste man eerder zo twijfelachtig reageerde toen we vroegen of het drankje ook voor girlpower zorgde...

De tweede bootstop was bij het krokodillen eiland! De krokodillen die vroeger in de Volta rivier leefden zijn ooit allemaal gevangen en vastgezet op één eiland omdat ze te gevaarlijk waren voor de mensen in de rivier. Iemand die ons dat vertelde noemde het 'ommuurd'. Nou dat was dus letterlijk zo. Stuk of 10 krokodillen (niet eens van die hele grote van 4 meter, maar krokodilletjes van 1 of 2 meter) op een stukje van 2m bij 4m waar ze dan een deel water en een deel zand hadden met betonnen muren eromheen. We hebben ze wel stukken kip zien verslinden, maar hadden er eigenlijk allemaal wat meer van verwacht haha. Toen we allemaal genoeg foto's hadden waarop het leek alsof de krokodillen echt los liepen, zijn we weer in de boot gestapt en hebben we nog een uurtje gevaren. Tijdens zo'n boottocht zie je wel echt de extreme verschillen tussen arm en rijk hier. Het ene moment vaar je langs krottenwijken waar ze blij zijn met een rieten hutje en waar ze zich wassen in de rivier, het volgende moment vaar je langs superluxe villa's op privé eilanden. Maakte wel indruk!

Zaterdagavond was ons eerste grote feest dit weekend! Het hele weekend waren er namelijk overal feesten vanwege Valentijnsdag, is echt een hele happening hier. Allemaal mooi aangekleed gingen we achterop de motor (bij 1 motor zelfs met drieën achterop) naar Cocoloco, een club aan het strand waar een grote beachparty zou zijn. Die beachparty was er ook, alleen de opkomst was een beetje matig haha. Ondanks dat hebben we ons zeker vermaakt met onze blote voetjes dansend in het strandzand! De volgende dag een beetje onze roes uitgeslapen en ontbeten met een heerlijk omeletje die Pien en Maartje voor ons allemaal hadden gemaakt! Vervolgens nog even bijgebruind op het strand en eind van de middag naar Aqua Safari geweest. Dit is een superdeluxe resort (nog luxer dan waar we gezwommen hadden) waar af en toe ook wel eens Ghanese beroemdheden komen! Deze hebben we helaas niet gespot, maar we hebben wel heerlijk gegeten en een vrouw van een jetski zien vallen omdat ze zonodig haar selfie-stick mee moest nemen hahaha. Zondagavond nog naar een Valentijnsfeestje geweest bij Tsarley Korpey, ook weer een of ander resort waar ze een feestje organiseerden. Was zelfs een zwembad waar je in mocht, maar dit hebben we maar niet gedaan want we trokken al genoeg aandacht als blanken haha. Was een leuk feest maar rond een uur of 1 's nachts toch maar naar huis gegaan met z'n vieren want de volgende ochtend moesten we alle vier weer fris en fruitig op stage zijn. Was een beetje zwaar op stage vandaag.. Niet eens door een kater, maar als het zo rustig is, val je soms gewoon bijna in slaap! Vanaf komende week gaan we ook aan ons project werken dus waarschijnlijk hebben we dan wel wat meer te doen.

Foto's komen op facebook want dat gaat veel sneller dan ze hier te uploaden!